Bevlogen, emotioneel, meelevend. Maar ook scherp, analytisch en vernieuwend. Verschillende eigenschappen die toch verenigbaar zijn, zo bewijst succestrainer Mike Passenier. Deze aimabele meester-strateeg is de man achter de vele glorieuze overwinningen van o.a. Joerie Mes, Melvin Manhoef, Murthel Groenhart en niet in de laatste plaats Badr Hari.
De ene keer spreekt hij zijn pupillen fel toe voor hun opkomst, de andere keer zingt hij luid mee als André Hazes door de speakers schalt.
Deze keer waren zijn woorden gericht aan FightClub108.nl, vertegenwoordigd door mij (Tyler_Durden), die hem de volgende vragen stelde:
Mike, je bent zelf trainer/coach maar heb je zelf ook een voorbeeld trainer/coach?
Johan Cruijff, die man kan het moeilijke héél simpel maken zodat iedereen het begrijpt. Het simpel laten zien, zodat het simpel lijkt. Johan Cruijff doet alles op zijn manier, hij wijkt niet af. En ook hij propageert wat ik ook wil bereiken: altijd aanvallen, mensen vermaken. Hij wil het publiek te allen tijde entertainen. Liever 6-5 verliezen dan met 1-0 winnen. En hij heeft zoveel verstand van zaken dat hij gewoon op een ander level zit.
Vond je het moeilijk om een vechter voor te bereiden op MMA-partijen en hoe verschilt de aanpak met een kickbokspartij (naast de voor de hand liggende verschillen natuurlijk)?
Moeilijk is het niet, maar kijk; iedere partij vereist zijn voorbereiding. Maar dat geldt ook voor zijn tegenstander. Daarbij train je ook apart voor elke wedstrijd. Je moet je aanpassen voor MMA, zodanig dat het daarna ten goede komt voor je eigen vechter. Ik doe ook veel kickbokstraining en daar geldt hetzelfde als een voorbereiding voor een MMA-partij. Ik probeer mijn eigen ding te creëren waar iedereen wat aan heeft, zowel vóór als na de wedstrijd.
Het hele interview en de laatste foto's van de nieuwe Mike's Gym zijn hier te lezen en te zien :
www.chief108.com/showthread.php?t=5010